Wersja archiwalna 2011-01-11 13:16:13
Nr sprawy: WRP.0421.46.2011.EK
Pułtusk, dn. 07.01.2011 r.
OGŁOSZENIE
O ROZPOCZĘCIU POSTĘPOWANIA
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
ZAMAWIAJĄCY:
Powiat Pułtuski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Pułtusku
ul. Białowiejska 5, 06-100 Pułtusk
tel. (0-23) 692 12 66
fax. (0-23) 692 52 77
www.powiatpultuski.pl; www.bip.powiatpultuski.pl
e-mail: wrp_ue@powiatpultuski.pl
NIP 568-14-17-174
REGON: 130377729
Miejsce i termin publikacji ogłoszenia o przetargu:
-
Biuletyn Zamówień Publicznych (przekazano do publikacji dnia 07.01.2011 r. Nr 8339-2011)
-
Strona internetowa Zamawiajacego – www.bip.powiatpultuski.pl
-
Miejsce publicznie dostępne w siedzibie Zamawiającego – tablica ogłoszeń, ul. Białowiejska 5, ul. 3 Maja 20, 06-100 Pułtusk.
-
Przedmiot zamówienia: Organizacja i przeprowadzenie kursu fryzjerstwo z elementami wizażu, kursu księgowości komputerowej oraz kursu sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej, w ramach projektu „EUROKWALIFIKACJE – kluczem do zatrudnienia mieszkańców powiatu pułtuskiego”, realizowanego z poddziałania 6.1.1. Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
-
Zamówienie obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie kursów z materiałami dydaktycznymi, wyżywieniem, ubezpieczeniem NW.
Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwot określonych w art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
-
Dopuszcza się składanie ofert częściowych.
Zadanie 1: Organizacja i przeprowadzenie kursu fryzjerstwo z elementami wizażu,
Zadanie 2: Organizacja i przeprowadzenie kursu księgowości komputerowej,
Zadanie 3: Organizacja i przeprowadzenie kursu sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej.
-
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
-
W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy spełniający wymogi art. 22 ust. 1, nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) oraz warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Opis sposobu dokonania oceny spełniania tych warunków – według formuły “spełnia – nie spełnia”.
-
Dodatkowe informacje:
w sprawach merytorycznych dotyczących przedmiotu zamówienia:
Artur Rachuba, Katarzyna Gutowska, tel.(23) 692 33 50, (pn.–pt. w godzinach od 9:00 do 14:00)
W sprawach formalnych związanych z procedurą postępowania:
Agnieszka Wądolna, tel. (23) 692 22 31 (pn. – pt. w godzinach od 9:00 do 14:00).
-
Termin wykonania usługi:
Zadanie 1: do 15.03.2011r.,
Zadanie 2: do 25.03.2011r.
Zadanie 3: do 15.02.2011r.
-
O udzielenie zamówienia mogą ubiegac się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
-
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
-
posiadania wiedzy i doświadczenia,
-
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym wraz z osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
-
sytuacji ekonomicznej i finansowej.
-
Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia ściśle wg wzoru druku załączonego przez Zamawiającego: - „Oferty”- załącznik nr 1 do SIWZ, - “Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia” – załącznik nr 4 do SIWZ, - “Programu szkolenia” – załącznik nr 5 do SIWZ.
-
Każdy z Wykonawców zobowiązany jest do złożenia: - oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 i z art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ, - zaakceptowanego wzoru umowy którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ oraz oświadczenia o zdolności ekonomicznej i finansowej, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
-
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postepowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy p.z.p., Zamawiający żąda następujących dokumentów (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej na każdej stronie zawierającej treść za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę):
-
oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 2,
-
aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy p.z.p.
-
aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert,
-
aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
-
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy p.z.p., Zamawiający żąda następujących dokumentów (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej na każdej stronie zawierającej treść za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę):
-
wykazu wykonanej min. 1 usługi, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanej usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. W przypadku oferty złożonej przez podmioty występujące wspólnie, Zamawiający dopuszcza spełnienie tego wymogu przez wszystkie podmioty łącznie. Wymóg dotyczy każdego zadania oddzielnie. Przez usługę w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia dla zadania 1 należy rozumieć usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu fryzjerstwa dla minimum 10 osób. Przez usługę w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia dla zadania 2 należy rozumieć usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu księgowości komputerowej dla minimum 10 osób. Przez usługę w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia dla zadania 3 należy rozumieć usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej dla minimum 10 osób.
-
wykazu min. 2 osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresy wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wymóg dotyczy każdego zadania oddzielnie. Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia powinny posiadać wykształcenie kierunkowe lub uprawnienia mistrzowskie (kopie świadectw i/ lub dyplomów należy załączyć do oferty) oraz min. rok doświadczenia w działalności dydaktycznej, związanej z przedmiotem zamówienia.
-
oświadczenie o sytuacji ekonomicznej i finansowej.
-
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy p.z.p., polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy p.z.p., a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 11.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy p.z.p., polega na zdolności finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy p.z.p. , wymaga przedłożenia informacji, o której mowa w ust. 12 pkt 3, dotyczącej tych podmiotów.
-
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust.11:
-
pkt 2 – 4 – składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
-
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
-
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
-
Dokumenty o których mowa w ust. 14 pkt 1 lit. a, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 14 pkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
-
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których jest mowa w ust. 14, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 16 stosuje się odpowiednio.
-
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
-
W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, wymóg złożenia dokumentów oraz oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczy każdego z podmiotów z zastrzeżeniem treści ust. 24.
-
Wykonawcy wyrażą zgodę na otrzymanie należności w ciągu minimum 30 dni od daty otrzymania faktury VAT przez zamawiającego.
-
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia
-
W przypadku udziału w postępowaniu wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
-
W przypadku udziału w postępowaniu wykonawców występujących wspólnie, zamawiający dopuszcza możliwość łącznego spełniania i dokumentowania warunków o których mowa w ust. 8 pkt 2, 3 i 4. Pozostałe warunki każdy z wykonawców musi spełnić i udokumentować samodzielnie.
-
Każdy z Wykonawców zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
-
Okoliczności uzasadniające wykluczenie z postępowania w oparciu o przepisy art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p. zachodzące choćby względem pojedynczego Wykonawcy dyskwalifikują całą grupę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
-
Miejscem składania ofert jest w siedziba zamawiającego: ul. Białowiejska 5, 06-100 Pułtusk, sekretariat.
-
Terminem składania ofert jest dzień 18 stycznia 2011r., godzina 10:00.
-
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Zadanie 1: kryterium cena – waga 100 %
Zadanie 2: kryterium cena – waga 100 %
Zadanie 3: kryterium cena – waga 100 %
-
Zamawiający odstępuje od wniesienia wadium.
-
Termin związania ofertą – 30 dni.
-
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia będzie dostępna na stronie internetowej www.bip.powiatpultuski.pl oraz w siedzibie Zamawiającego: ul. 3 Maja 20, 06-100 Pułtusk, (pn. – pt. godz. 8 – 14).
-
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
-
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
-
Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej do wyboru najkorzystniejszej oferty.
-
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
STAROSTA
/-/ Edward Marek Wroniewski
____________________________________________________________________________
DOKUMENTY DO POBRANIA:
- Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami - pobierz
__________________________________________________________________________
Pułtusk, dn. 10.01.2011 r.
WRP. 0421.46.2011.EK
Sprostowanie treści ogłoszenia
Zamawiający informuje, że wprowadza sprostowanie do treści ogłoszenia w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego na „Organizację i przeprowadzenie kursu fryzjerstwo
z elementami wizażu, kursu księgowości komputerowej oraz kursu sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej” prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.
Zakres sprostowania dotyczy następującej treści ogłoszenia:
JEST: ust. 7 „Termin wykonania usługi: Zadanie 3: do 15.02.2011r.”
WINNO BYĆ: ust. 7 „Termin wykonania usługi: Zadanie 3: do 15.03.2011r.”
w/z STAROSTY
Andrzej Dolecki
WICESTAROSTA
_________________________________________________________________
Pułtusk, dn. 11.01.2011 r.
WRP. 0421.46.2011.EK
Do: Uczestnicy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Organizację i przeprowadzenie kursu fryzjerstwo z elementami wizażu, kursu księgowości komputerowej oraz kursu sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej” prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego - Zadanie 2: Organizacja i przeprowadzenie kursu księgowości komputerowej, Zadanie 3: Organizacja i przeprowadzenie kursu sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej.
Wyjaśnienie Nr 1 związane z treścią SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) w związku z zapytaniem Wykonawcy do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wyjaśniam:
Pytanie: W związku z wejściem w życie w dniu 29 stycznia 2010 r. nowelizacji ustawy – Prawo zamówień publicznych z dnia 2 grudnia 2009 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 223, poz. 1778) i w rezultacie zmiany treści brzmienia art. 144 ust. 1 PZP i przyjętemu uzasadnieniu do zamian dostępnych na http://www.uzp.gov.pl/aktualnosci/resolveuid/ae21d1e3b1589c45e0ecbf4f04e25013, który brzmi „W celu uelastycznienia i usprawnienia procesu udzielania zamówień publicznych, a zarazem uwzględniając orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, tj. w sprawie C-496/99 Succhi di Frutta oraz w sprawie C-454/06 Pressetext Nachrichtenagentur, proponuje się, aby zakaz zmiany umowy o zamówienie publiczne dotyczył wyłącznie zmian istotnych postanowień umowy. Dopuszczalne będą zatem zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie czy też na wynik postępowania”. Jak Zamawiający będzie traktował możliwość dokonania zmian po podpisaniu umowy, względnie po wyborze najkorzystniejszej oferty,
a przed podpisaniem umowy, w zakresie informacji:
-
zawartych w wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w wyniku której zmianie ulegnie wykaz osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia na osoby
o kwalifikacjach równoważnych bądź wyższych, -
zawartych w wykazie bazy szkoleniowej w zakresie miejsca szkolenia (Sali szkoleniowej)
w wyniku której zmianie ulegnie miejsce wykonywania zamówienia na miejsce o parametrach równoważnych bądź wyższych niż miejsce pierwotnie zgłoszone w ofercie. Czy tak jak w cytowanym powyżej Uzasadnieniu do zmian w UZP jako zmiany nieistotne?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na przedmiotową zmianę przed podpisaniem umowy,
z zachowaniem wymogów zawartych w SIWZ:
-
dot. kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia kadry biorącej udział w realizacji zadania,
-
dot. miejsca szkolenia. Zgodnie z postanowieniami SIWZ miejscem szkolenia jest Pułtusk.
Z poważaniem
STAROSTA
/-/ Edward Marek Wroniewski
Wyjaśnienie otrzymują Wykonawcy, którzy pobrali SIWZ oraz zamieszcza się je na stronie internetowej Zamawiającego www.spzoz.pultusk.pl
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Wądolna Agnieszka
- Data udostępnienia w BIP: 2011-01-11
- Informacja zaktualizowana przez: Wądolna Agnieszka
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-01-11 13:16:13
- Liczba odsłon: 2479
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: