Pułtusk, 22 maja 2014r.
WRP.042.9.6.2014
Uczestnicy postępowania
Zawiadomienie o unieważnienie postępowania
DziaÅ‚ajÄ…c na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieÅ„ publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 907, ze zm.) zamawiajÄ…cy informuje, że postÄ™powanie o udzielenie zamówienia publicznego na wyposażenie pracowni szkolnych w Zespole Szkół Zawodowych im. Jana Ruszkowskiego w PuÅ‚tusku - zadanie 1 – wyposażenie pracowni elektronicznej, zadanie 2 – wyposażenie pracowni ochrony Å›rodowiska oraz zadanie 3 -wyposażenie pracowni mechanicznej w projekcie systemowym: „ZwiÄ™kszenie potencjaÅ‚u szkół zawodowych na Mazowszu” współfinansowanym przez UniÄ™ EuropejskÄ… w ramach Å›rodków Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego – zostaje unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 w zwiÄ…zku z art.89 ust 1 pkt 2 oraz art.93.ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 20014 r. Prawo zamówieÅ„ publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.)
Uzasadnienie prawne
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu-art.93 ust. 1 pkt1.
Zamawiający stwierdza, że w przedmiotowym postępowaniu wszystkie oferty zostały odrzucone.
Uzasadnienie faktyczne
1.Zadanie 1 – wyposażenie pracowni elektronicznej
W postÄ™powaniu na zadanie 1 – wyposażenie pracowni elektronicznej wpÅ‚ynęła 1 oferta tj.:
-
Oferta Nr 4 – PHPU ZUBER, Andrzej Zuber, ul. Krakowska 29C, 50-424 WrocÅ‚aw
Zamawiający na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP odrzucił powyższą ofertę jako ofertę niezgodną z opisem przedmiotu zamówienia, czyli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Oferta Wykonawcy w zaÅ‚Ä…czniku nr 2 zadanie 1 – wyposażenie pracowni elektronicznej zawiera nastÄ™pujÄ…ce nieprawidÅ‚owoÅ›ci tj.:
Brak nazwy produktu w poz.: 1,2,3,5,6,8,9,10, 11,12,14,15,16,17,18,20,23,24,26,27,29,31,37,38,46,48, 53
Brak modelu w poz.:33,39,44,45,50,51
Brak nazwy produktu i nazwy producenta w poz.:4,42,
Brak nazwy produktu i modelu w poz.:41,50,51
Brak nazwy producenta w poz.:21,22,28,36,47
Brak modelu i nazwy producenta w poz.:35
Zaoferowany przedmiot zamówienia w poz.43 - Konwerter SAT Smart TITANIUM Quad Quad - LNB Gold - nie odpowiada przedmiotowi określonemu przez Zamawiającego ( Konwerter Quatro)
Zamawiający odrzucił Ofertę Nr 4 złożoną przez wykonawcę PHPU ZUBER, Andrzej Zuber, ul. Krakowska 29C, 50-424 Wrocław na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 jako ofertę, której treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia .
Zgodnie z § 3 ust.8 i 9 SIWZ ZamawiajÄ…cy zobowiÄ…zaÅ‚ WykonawcÄ™ do okreÅ›lenia nazwy produktu, nazwy producenta, modelu oferowanego urzÄ…dzenia i innych produktów , opisu parametrów technicznych, wykazania ,że oferowane produkty speÅ‚niajÄ… minimalne wymagania techniczne okreÅ›lone w zaÅ‚Ä…czniku nr 2 do SIWZ – formularz cenowy.
Wskazanie nazwy i modelu przedmiotu zamówienia jest istotne dla zamawiającego i stanowi o istocie oferowanego przedmiocie zamówienia. Oferta powinna zawierać wszystkie elementy w zakresie przedmiotu zamówienia. W SIWZ znalazły się wyraźne wymagania co do przygotowania oferty. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom , Zamawiający żądał szczegółowego wypełnienia formularza cenowego załączonego do SIWZ. Formularz cenowy jest dokumentem odnoszącym się bezpośrednio do przedmiotu przyszłego zobowiązania Wykonawcy, uszczegóławia zakres wykonania tego zobowiązania, jest częścią oferty-oświadczeniem woli wyrażającym zobowiązanie Wykonawcy do określonego wykonania zamówienia.
Zgodnie z dyspozycją art. 87 ust. 1 PZP zakazuje się jakiejkolwiek zmiany w treści oferty, za wyjątkiem oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek rachunkowych, innych omyłek, nie powodujących zmian w treści oferty.
W związku z powyższym po przeprowadzeniu procedury badania oferty, nie można wybrać oferty najkorzystniejszej. Oferta, która została złożona w przedmiotowym postępowaniu podlega odrzuceniu.
Ponadto Zamawiający nadmienia, że przewidziana w budżecie Powiatu kwota na zadnie - wyposażenie pracowni elektronicznej wynosi 73.690,00 zł brutto, cena oferty nie mieści się w kwocie zaplanowanej (cena oferty wynosi - 94.919,40 zł brutto), Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków na sfinansowanie zamówienia.
Od niniejszej decyzji Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych.
2.Zadanie 2 – wyposażenie pracowni ochrony Å›rodowiska
W postÄ™powaniu na zadanie 2 – wyposażenie pracowni ochrony Å›rodowiska wpÅ‚ynęły 2 oferty tj.:
-
– Oferta Nr 3 – MERAZET S.A. ul. Jakuba Krauthofera 36, 60-203 PoznaÅ„
-
– Oferta Nr 4 – PHPU ZUBER, Andrzej Zuber, ul. Krakowska 29C, 50-424 WrocÅ‚aw
Zamawiający na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP odrzucił powyższe oferty jako oferty niezgodną z treścią SIWZ.
Oferta Wykonawcy MERAZET S.A. ul. Jakuba Krauthofera 36, 60-203 PoznaÅ„ w zaÅ‚Ä…czniku nr 2 zadanie 2 – wyposażenie pracowni ochrony Å›rodowiska zawiera nastÄ™pujÄ…ce nieprawidÅ‚owoÅ›ci tj.:
Brak nazwy produktu w poz.: 6,10,11
Brak modelu w poz.: 5,7,9,12,20
Brak nazwy producenta w poz.: 8
Brak modelu i opisu parametrów technicznych w poz.:24
Oferta Wykonawcy PHPU ZUBER, Andrzej Zuber, ul. Krakowska 29C, 50-424 WrocÅ‚aw w zaÅ‚Ä…czniku nr 2 zadanie 2 – wyposażenie pracowni ochrony Å›rodowiska zawiera nastÄ™pujÄ…ce nieprawidÅ‚owoÅ›ci tj.:
Brak nazwy produktu w poz.:1,2,3,4,5,6,10,11,13,14,16,20
Brak modelu w poz.:17,19,23
Brak nazwy produktu i modelu w poz.:18,52
Brak nazwy producenta w poz.:21
Zamawiający odrzucił Ofertę Nr 3 złożoną przez MERAZET S.A. ul. Jakuba Krauthofera 36, 60-203 Poznań oraz Ofertę Nr 4 złożoną przez wykonawcę PHPU ZUBER, Andrzej Zuber, ul. Krakowska 29C, 50-424 Wrocław na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 jako oferty, których treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia .
Zgodnie z § 3 ust.8 i 9 SIWZ ZamawiajÄ…cy zobowiÄ…zaÅ‚ Wykonawców do okreÅ›lenia nazwy produktu, nazwy producenta, modelu oferowanego urzÄ…dzenia i innych produktów, opisu parametrów technicznych, wykazania , że oferowane produkty speÅ‚niajÄ… minimalne wymagania techniczne okreÅ›lone w zaÅ‚Ä…czniku nr 2 do SIWZ – formularz cenowy.
Wskazanie nazwy i modelu przedmiotu zamówienia jest istotne dla zamawiającego i stanowi o istocie oferowanego przedmiocie zamówienia. Oferta powinna zawierać wszystkie elementy w zakresie przedmiotu zamówienia. W SIWZ znalazły się wyraźne wymagania co do przygotowania oferty. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom, Zamawiający żądał szczegółowego wypełnienia formularza cenowego załączonego do SIWZ. Formularz cenowy jest dokumentem odnoszącym się bezpośrednio do przedmiotu przyszłego zobowiązania Wykonawców, uszczegóławia zakres wykonania tego zobowiązania, jest częścią oferty-oświadczeniem woli Wykonawców wrażającym zobowiązanie Wykonawców do określonego wykonania zamówienia.
Zgodnie z dyspozycją art. 87 ust. 1 PZP zakazuje się jakiejkolwiek zmiany w treści oferty, za wyjątkiem oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek rachunkowych, innych omyłek, nie powodujących zmian w treści oferty.
W związku z powyższym po przeprowadzeniu procedury badania ofert, nie można wybrać oferty najkorzystniejszej , bowiem powyższe oferty podlegają odrzuceniu.
Zgodnie z art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907, ze zm.) zamawiający informuje, że w ofercie przetargowej Wykonawca PHPU ZUBER, Andrzej Zuber, ul. Krakowska 29C, 50-424 Wrocław w załączniku nr 2 do oferty popełnił oczywiste omyłki rachunkowe t.j.:
- poz.15 omyłka polega na nieprawidłowym ustaleniu kwoty brutto danej pozycji, (nieprawidłowe ustalenie iloczynu) jest 3 szt. x 184,50 zł. = 1.845,00zł. winno być 3 szt. x 184,50=553,50 zł.
- poz.17 omyłka polega na nieprawidłowym ustaleniu kwoty brutto danej pozycji, (nieprawidłowe ustalenie iloczynu) jest 10 szt. x 73,80zł. = 2.361,60 zł. winno być10 szt. x 73,80=738,00zł,
- poz.19 omyłka polega na nieprawidłowym ustaleniu kwoty brutto danej pozycji, (nieprawidłowe ustalenie iloczynu)jest 32 szt. x 2.952,00zł. = 47.232,00 zł. winno być 32 szt. x 2.952,00zł = 94.464,00 zł. brutto,
- poz.20 omyłka polega na nieprawidłowym ustaleniu kwoty brutto danej pozycji, ( nieprawidłowe ustalenie iloczynu ) jest 16 szt. x 2706,00 zł. = 5.412,00 zł. winno być16 szt x 2706,00 = 43.296,00 zł.
Wykonawca w ofercie wpisał kwotę ogółem brutto zadania 144.930,90 zł.
Zamawiający poprawił powyższe omyłki i ustalił, że kwota oferty za zadanie nr 2 wyposażenie pracowni ochrony środowiska wynosi 227.131,80zł brutto.
Ponadto ZamawiajÄ…cy nadmienia,że przewidziana w budżecie Powiatu kwota na zadnie -wyposażenie pracowni ochrony Å›rodowiska wynosi 92.154,80 zÅ‚ brutto, cena każdej z ofert nie mieÅ›ci siÄ™ w kwocie zaplanowanej (cena Oferty Nr 3 – MERAZET S.A. ul. Jakuba Krauthofera 36, 60-203 PoznaÅ„ wynosi 125.408,34zÅ‚, cena Oferty Nr 4 – PHPU ZUBER, Andrzej Zuber, ul. Krakowska 29C, 50-424 WrocÅ‚aw wynosi 227.131,80zÅ‚).ZamawiajÄ…cy nie ma możliwoÅ›ci zwiÄ™kszenia Å›rodków na sfinansowanie zamówienia.
Od niniejszej decyzji Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych.
3.zadanie 3 – wyposażenie pracowni mechanicznej
W postÄ™powaniu na zadanie 3 – wyposażenie pracowni mechanicznej wpÅ‚ynęły 3 oferty tj.:
-
- Oferta Nr 1 CUBE.ITG S.A. ul. Długosza 60, 51-162 Wrocław,
-
- Oferta Nr 2 GADŻET s.c Kruszyna 17, 49-300 Brzeg,
-
- Oferta Nr 4 – PHPU ZUBER, Andrzej Zuber, ul. Krakowska 29C, 50-424 WrocÅ‚aw
Zamawiający na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP odrzucił powyższe oferty jako oferty niezgodną z treścią SIWZ.
Oferta Wykonawcy CUBE.ITG S.A. ul. DÅ‚ugosza 60, 51-162 WrocÅ‚aw w zaÅ‚Ä…czniku nr 2 zadanie 3 – wyposażenie pracowni mechanicznej zawiera nastÄ™pujÄ…ce nieprawidÅ‚owoÅ›ci tj.:
Brak nazwy produktu w poz.:3,5,6,7,10,15,26,27,28,29,32,41,42,44,46,49,51,52,53,
Brak modelu w poz.:8
Brak nazwy produktu i nazwy producenta w poz.:16,17,18,19,20,21,22,23,24,31,33,34,35,36,37,38,
39,45,54,55,56,57,59
Brak nazwy produktu i modelu w poz.:14
Brak nazwy producenta w poz.:25,30,40,43,
Brak modelu i nazwy producenta w poz.:12,13,
Brak nazwy produktu, modelu i nazwy producenta w poz.:1
Oferta Wykonawcy GADÅ»ET s.c Kruszyna 17, 49-300 Brzeg, w zaÅ‚Ä…czniku nr 2 zadanie 3 – wyposażenie pracowni mechanicznej zawiera nastÄ™pujÄ…ce nieprawidÅ‚owoÅ›ci tj.:
Brak nazwy produktu w poz.:5,7,8,9,1011,12,13,14,21,26,28,29,32,36,42,49,51,52,53,54,55,59,60,61
Brak modelu w poz.:45
Brak nazwy produktu i nazwy producenta w poz.:16,17,18,19,20,22,23,31,33,34,35,37,38,39,46,
Brak nazwy produktu i modelu w poz.:44
Brak nazwy producenta w poz.:24,25,30,40,43
Brak nazwy produktu , modelu i nazwy producenta w poz.:48,56
Brak nazwy produktu , modelu, nazwy producenta i opisu parametrów technicznych w poz.:57
Oferta Wykonawcy PHPU ZUBER, Andrzej Zuber, ul. Krakowska 29C, 50-424 WrocÅ‚aw w zaÅ‚Ä…czniku nr 2 zadanie 3 – wyposażenie pracowni mechanicznej zawiera nastÄ™pujÄ…ce nieprawidÅ‚owoÅ›ci tj.:
Brak nazwy produktu w poz.:5,7,24,28,43,44,46
Brak modelu w poz.: 3,10,11,12,13,16,17,18,19,20,21,22,23,25,26,27,29,30,31,32,33,34,35,36,37,
38,39,40,41,42,45,48,51,54,55,56,59,60
Brak nazwy producenta w poz.:47
Zaoferowany przedmiot zamówienia w poz.52 – Szlifierka ostrzaÅ‚ka dwutarczowa VOREL – nie odpowiada przedmiotowi okreÅ›lonemu przez ZamawiajÄ…cego ( szlifierka rÄ™czna kÄ…towa).
Zgodnie z § 3 ust.8 i 9 SIWZ ZamawiajÄ…cy zobowiÄ…zaÅ‚ Wykonawców do okreÅ›lenia nazwy produktu, nazwy producenta, modelu oferowanego urzÄ…dzenia i innych produktów , opisu parametrów technicznych, wykazania ,że oferowane produkty speÅ‚niajÄ… minimalne wymagania techniczne okreÅ›lone w zaÅ‚Ä…czniku nr 2 do SIWZ – formularz cenowy.
Wskazanie nazwy i modelu przedmiotu zamówienia jest istotne dla zamawiającego i stanowi o istocie oferowanego przedmiocie zamówienia. Oferta powinna zawierać wszystkie elementy w zakresie przedmiotu zamówienia. W SIWZ znalazły się wyraźne wymagania co do przygotowania oferty. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom , Zamawiający żądał szczegółowego wypełnienia formularza cenowego załączonego do SIWZ. Formularz cenowy jest dokumentem odnoszącym się bezpośrednio do przedmiotu przyszłego zobowiązania Wykonawców, uszczegóławia zakres wykonania tego zobowiązania , jest częścią oferty - oświadczeniem woli Wykonawców wrażającym zobowiązanie Wykonawców do określonego wykonania zamówienia.
Zgodnie z dyspozycją art. 87 ust. 1 PZP zakazuje się jakiejkolwiek zmiany w treści oferty, za wyjątkiem oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek rachunkowych, innych omyłek, nie powodujących zmian w treści oferty.
W związku z powyższym po przeprowadzeniu procedury badania ofert, nie można wybrać oferty najkorzystniejszej, bowiem powyższe oferty podlegają odrzuceniu.
Zgodnie z art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907, ze zm.) zamawiający informuje, że również w ofercie przetargowej Wykonawca GADŻET s.c Kruszyna 17, 49-300 Brzeg w załączniku nr 2 do oferty popełnił oczywiste omyłki rachunkowe t.j.:
-poz.17 omyłka polega na nieprawidłowym ustaleniu kwoty brutto danej pozycji, (nieprawidłowe ustalenie iloczynu)jest 3 szt. x 222,14 zł. = 66,40zł. winno być 3 szt. x 222,14zł. = 666,42 zł.
-poz.18 omyłka polega na nieprawidłowym ustaleniu kwoty brutto danej pozycji, (nieprawidłowe ustalenie iloczynu)jest 2szt. X 525,48 zł. = 1050,97 zł. winno być 2 szt. x 525,48zł. = 1050,96zł.
- poz.23 omyłka polega na nieprawidłowym ustaleniu kwoty brutto danej pozycji, (nieprawidłowe ustalenie iloczynu) jest 12 szt. x 57,72 zł. = 692,73 zł. winno być 12 szt. x 57,72zł = 692,64zł. brutto,
- poz.31 omyłka polega na nieprawidłowym ustaleniu kwoty brutto danej pozycji, (nieprawidłowe ustalenie iloczynu)jest 3 szt. x 269,68 zł. = 809,02 zł. winno być 3 szt. x 269,68zł. = 809,04zł,
- poz. 34 omyłka polega na nieprawidłowym ustaleniu kwoty brutto danej pozycji, (nieprawidłowe ustalenie iloczynu)jest 2 szt. x 525,49 zł. = 1050,96 zł. winno być 2 szt. x 525,49zł. = 1058,98zł.
Wykonawca w ofercie wpisał kwotę ogółem brutto zadania 195.573,80zł.
Zamawiający poprawił powyższe omyłki i ustalił, że kwota oferty za zadanie nr 3 wyposażenie pracowni mechanicznej wynosi 199.553,36 zł brutto.
Zamawiający nadmienia również, że przewidziana w budżecie Powiatu kwota na zadnie - wyposażenie pracowni mechanicznej wynosi 140.306,00zł brutto ,cena każdej z ofert nie mieści się w kwocie zaplanowanej. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków na sfinansowanie zamówienia.
Ponadto informuję, że Zamawiający nie skorzystał z dyspozycji określonej w art.26 ust.2a ustawy Pzp i nie wezwał Wykonawcy GADŻET s.c Kruszyna 17, 49-300 Brzeg, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów dotyczących spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków.
Wykonawcy ,w tym wspólnicy spółki cywilnej, mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wówczas składają ofertę wspólną lub ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W ofercie brak złożonego pełnomocnictwa (wymóg określony w §5 ust.3 SIWZ). Zamawiający stwierdza, ze formularz ofertowy podpisał jeden ze wspólników. W ofercie brak jest informacji o pozostałych wspólnikach.
W przypadku złożenia wspólnej oferty wymagane jest aby:
a/ zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne złożył każdy wspólnik oraz spółka cywilna. Wykonawca nie przedłożył wymaganych dokumentów (wymóg określony w §6 ust. 3 pkt 4 i ust. 11 SIWZ);
b/ zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu podatków złożył każdy wspólnik oraz spółka cywilna. Wykonawca nie przedłożył wymaganych dokumentów (wymóg określony w §6 ust. 3 pkt 3 i ust. 11 SIWZ);
c/ wpis do ewidencji działalności gospodarczej złożył każdy ze wspólników. Do oferty został dołączony odpis z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jednego ze wspólników;
d/ oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania złożył każdy ze wspólników (wymóg określony w§5 ust. 5 SIWZ). Do oferty został dołączony załącznik nr 4 jednego ze wspólników;
Zgodnie z dyspozycją art.26.ust.3 zamawiający uznał, że nie ma obowiązku wezwania wykonawcy Gadżet s.c. do złożenia w wyznaczonym terminie odpowiednich oświadczeń i dokumentów, gdyż pomimo ich złożenia postępowanie podlega unieważnieniu.
Od niniejszej decyzji Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych.
STAROSTA
/-/ Edward Marek Wroniewski
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Karpińska Jolanta
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Karpińska Jolanta
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-05-22 14:24:15
- Liczba odsłon: 729
- Historia dokumentu: