ZDP.222.1.2014
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia: www.bip.powiatpultuski.pl
Pułtusk: Dostawa paliw na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Pułtusku
Numer ogłoszenia: 25641 - 2014; data zamieszczenia: 10.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych , ul. 3-go Maja 20, 06-100 Pułtusk, woj. mazowieckie, tel. 023 6928577, faks 023 6928577.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa powiatowa jednostka organizacyjna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa paliw na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Pułtusku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwot określonych w art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych. Przedmiotem zamówienia są sukcesywnie dostawy paliw płynnych - benzyny Pb95 i oleju napędowego do samochodów ZDP w Pułtusku w miarę pojawiających się potrzeb. Stacja paliw Wykonawcy musi być położona na terenie miasta Pułtuska. Odbiór paliw do samochodów odbywać się będzie na stacji u Wykonawcy. Zamawiane paliwa muszą spełniać wymogi Polskich Norm przenoszących normy europejskie oraz wymagania jakościowe dla paliw ciekłych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 9 grudnia 2008r. W sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2013r. poz. 1058). Wykonawcy muszą posiadać wymagane paliwo określone przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w ciągłej sprzedaży.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.13.20.00-3, 09.13.41.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, gdy Wykonawcy złoży oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 i z art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia; Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, gdy Wykonawcy wykaże, że wykonał min. 2 dostawy spełniające wymogi Zamawiającego - załącznik nr 5 do SIWZ. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy p.z.p., Zamawiający żąda następujących dokumentów (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej na każdej stronie zawierającej treść za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) wykaz min. 2 wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów *czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Poprzez realizację dostaw w zakresie niezbędnym do wskazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia należy rozumieć dostawę paliw świadczoną w sposób ciągły, przez conajmniej okres 1 roku, a jej wartość powinna wynosić min. 130.000,00 zł brutto każda - załącznik nr 5. *Dowodem o którym mowa powyżej jest poświadczenie (do nadal wykonywanych dostaw okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będą inne dokumenty. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie (załącznik nr 5) zostały wcześniej wykonane przez Wykonawcę składającego ofertę, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. W przypadku oferty złożonej przez podmioty występujące wspólnie, Zamawiający dopuszcza spełnienie tego wymogu przez wszystkie podmioty łącznie
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym; Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, gdy Wykonawcy złoży oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 i z art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, gdy Wykonawcy złoży oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 i z art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, gdy Wykonawcy złoży oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 i z art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
-
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
-
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia: - Oferty- załącznik nr 1 do SIWZ. Każdy z Wykonawców zobowiązany jest do złożenia zaakceptowanego wzoru umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ, oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 i z art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ, oświadczenia o przynależności lub nie do grupy kapitałowej, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych strony dopuszczają zmiany umowy: 1) w zakresie: a) nazwy produktu przy zachowaniu jego parametrów, b) przedmiotowym (produkt zamienny), c) zmiany obowiązujących przepisów prawa związanych z przedmiotowym zamówieniem, 2) w sytuacji gdy: a) wprowadzony zostanie do sprzedaży przez wykonawcę produkt zmodyfikowany (udoskonalony), b) wystąpi przejściowy brak przedmiotu umowy z przyczyn leżących po stronie producenta przy jednoczesnym dostarczeniu produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową. Powyższe zmiany nie mogą skutkować zmianą ceny jednostkowej, wartości umowy i nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatpultuski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Pułtusku, ul. 3 Maja 20, 06-100 Pułtusk.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Pułtusku, ul. 3 Maja 20, 06-100 Pułtusk.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
DYREKTOR
/-/ Julian Jakub Kutner
_________________________________________________________________________________________________
DOKUMENTY DO POBRANIA:
- Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami - pobierz
_________________________________________________________________________________________________
ZDP.222.1.2014
Pułtusk, dn.11.02.2014r.
Do: Uczestnicy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawę paliw na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Pułtusku”
Zawiadomienie o dokonaniu zmian treści ogłoszenia
Działając na podstawie art. 38 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 907, ze zm.) Zamawiający informuje o dokonaniu zmian treści ogłoszenia jn.
Numer ogłoszenia: 26741 - 2014; data zamieszczenia: 11.02.2014
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 25641 - 2014 data 10.02.2014r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Zarząd Dróg Powiatowych, ul. 3-go Maja 20, 06-100 Pułtusk, woj. mazowieckie, tel. 023 6928577, fax. 023 6928577.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.2) Tekst, który należy dodać:
-
Miejsce, w którym należy dodać tekst: III.5).
-
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda dołączenia do oferty atesty jakościowe paliw spełniające wymogi Polskich Norm przenoszących normy europejskie wystawione przez podmiot zaopatrujący Wykonawcę (z ostatnich badań).
DYREKTOR
/-/ Julian Jakub Kutner
_____________________________________________________________________________________
Pułtusk, dn. 14.02.2014r.
Do: Uczestnicy postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawę paliw na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Pułtusku”, nr sprawy: ZDP.222.1.2014
Wyjaśnienie Nr 1 związane z treścią SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 907, ze zm.) w związku z zapytaniem Wykonawcy do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wyjaśniam:
Pytanie 1: Czy Zamawiający zaakceptuje zmianę w odniesieniu do §2 ust. 2 drugie zdanie, gdyż transakcje bezgotówkowe przy użyciu kart paliwowych odbywają się u Wykonawcy po cenach detalicznych (brutto) obowiązujących na dane stacji paliw Wykonawcy w momencie realizacji transakcji, nawet przy pierwszym zamówieniu. Wykonawca proponuje zapis „Strony ustalają, że w okresie obowiązywania umowy dostawy paliw przy użyciu kart paliwowych odbywać się będą po cenach detalicznych (brutto) obowiązujących na danej stacji paliw Wykonawcy w momencie realizacji transakcji, przy uwzględnieniu stałego rabatu, o którym mowa w zdaniu poprzednim niniejszego ustępu?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie 2: Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do § 2 ust. 3 pierwsze zdanie zmianę terminu płatności tak aby wynosił 14 dni i liczony był od daty wystawienia faktury? Wykonawca nie będzie znał daty doręczenia faktury do Zamawiającego i takie liczenie terminu płatności może spowodować problemy z wyliczeniem odsetek w przypadku powstania ewentualnych zaległości w płatnościach. W celu usprawnienia procesu otrzymania faktur VAT, Wykonawca daje możliwość otrzymania przez Zamawiającego faktury sprzedaży (w tym faktury korygującej/duplikatu) wystawianej w formie elektronicznej tzw. e-faktura. E- faktura posiada taką samą wartość prawną, jak faktura w formie papierowej, zawiera te same dane w związku z czym zastępuje tradycyjny dokument w wersji papierowej. E- faktura umieszczana jest na specjalnym przeznaczonym Portalu maksymalnie w następnym dniu roboczym po wystawieni w systemie rozliczeniowo – księgowym Wykonawcy. Ze względu na szybkość jaką zapewnia komunikacja elektroniczna terminy wystawienia i otrzymania faktury praktycznie pokrywają się. Strony ustalają zapłatę za realizację zamówienia na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury po zakończeniu danego okresu rozliczeniowego.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający dopuszcza rozliczenie na podstawie e-faktory.
Pytanie 3: Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do §2 ust. 3 drugie zdanie, zmianę terminu dokonania płatności? Wykonawca proponuje zapis: za termin dokonania płatności uważa się datę wpływu należności z tytułu dokonanej sprzedaży produktów i usług na rzecz Zamawiającego na rachunek bankowy Wykonawcy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie 4: Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do §2 ust. 3 trzecie zdanie zmianę zapisu, gdyż Wykonawca nie wystawia faktur co 14 dni i załącznik do faktury nie może stanowić wzoru opracowanego przez Zamawiającego. Ponadto brak w odniesieniu do powyższego paragrafu brak jest wskazania okresów rozliczeniowych oraz zasada wystawiania faktur. Wykonawca proponuje zapis „Strony ustalają następujące okresy rozliczeniowe trwające od 01 do 15 dnia miesiąca kalendarzowego i od 16 do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. Za dzień sprzedaży uznaje się ostatni dzień danego okresu rozliczeniowego. Wykonawca będzie wystawiał faktury za transakcje bezgotówkowe dokonane w danym okresie rozliczeniowym po zakończeniu danego okresu rozliczeniowego. Do każdej faktury Wykonawca dołączy zbiorcze zestawienie transakcji dokonanych w danym okresie rozliczeniowym przez kierowców Zamawiającego, zawierające m.in. następujące informację: datę i czas dokonania transakcji, numer i miejscowość stacji paliw, na której dokonano transakcji, ilości i rodzaj paliw, jego cenę jednostkową brutto, wartość zakupu po rabacie, wysokość rabatu, numer karty paliwowej.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie 5: W odniesieniu do zapisów §2 ust. 4, są one dla Wykonawcy nie do końca jasne, gdyż Wykonawca nie wie w jaki techniczny sposób Zamawiający sprawdzałby ceny podane na stacji benzynowej u Wykonawcy?
Odpowiedź: Osoba upoważniona przez Zamawiającego będzie osobiście dokonywała sprawdzenia cen na stacji benzynowej Wykonawcy.
Pytanie 6: Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do dodanie §6 pkt 1) – na końcu zdania słowa: „zgodnie z zasadami obowiązującymi u Wykonawcy”?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie 7: Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do §4 pkt 2) usunięcia słowa „atesty”, gdyż Wykonawca nie dołącza atestów do faktury. Ponadto słowa „oraz usunięcie słowa: i nazwiskiem osoby dokonującej tankowania pojazdu”, gdyż tych danych nie ma w zestawieniu stanowiącym załącznik do faktury. Wykonawca proponuje w to miejsce wpisać numer karty paliwowej.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na wykreślenia wyrazów „atesty oraz” i dokona stosownych zmian treści SIWZ. Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie pozostałych słów i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie 8: Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do §5 ust. 3 usunięcie słowa: „ceny jednostkowej”, gdyż transakcje bezgotówkowe przy użyciu kart paliwowych odbywają się po cenach detalicznych (brutto) obowiązujących na dane stacji paliw Wykonawcy w momencie realizacji transakcji. Ceny za paliwa mogą być rożne w każdym dniu, zależy od warunków rynkowych oraz mogą być także różne na każdej stacji paliw Wykonawcy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie 9: Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do §6 ust. 1 pkt 1) na końcu zdania po przecinku wprowadzenia wyłączenia tj. z wyłączeniem: awarii systemu obsługi, modernizacji stacji paliw oraz przyjęcia paliwa na stację paliw”.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę i dokona stosownych zmian treści SIWZ.
Pytanie 10: Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do §6 dodanie kolejnego ustępu o następującej treści: „Niezależnie od sposobu rozliczenia kar umownych Zamawiający wystawi Wykonawcy notę księgową (obciążeniową) na kwotę należnych kar umownych”?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie 11: Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do §10 ust. 3 usunięcie załącznika nr 2, gdyż Wykonawca ma swój wzór zestawienia transakcji bezgotówkowych (tankowań) stanowiących załącznik do faktury?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza wzór zestawienia tankowań określony przez Wykonawcę.
Pytanie 12: Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do §1 pkt 4 zmianę w następujący sposób: Sprzedawca zapewnia jakość paliwa zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 grudnia 2008r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2013r., poz. 1058).
Odpowiedź: Zamawiający dokona stosownych zmian treści SIWZ.
Pytanie 13: Czy Zamawiający zaakceptuje w doniesieniu do §6 pkt 4.1. zmianę na następujące sformułowanie „trzykrotnej, pisemnej reklamacji jakości dostarczanego paliwa, która okaże się uzasadniona?”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie 14: Czy Zamawiający zaakceptuje by, do przyszłej umowy dodać zapis „W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Umowie stosuje się przepisy Ogólnych Warunków Sprzedaży i Używania Kart Flotowych Wykonawcy z dnia 01.07.2012r. Zamawiający potwierdza doręczenie mu Ogólnych Warunków Sprzedaży i Używania Kart Flotowych z dnia 01.07.2012r.”?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie 15: W odniesieniu do zapisów SIWZ oraz projektu umowy 1, informujemy, że Wykonawca daje możliwość tankowania paliwa na wszystkich swoich stacjach, umożliwiających dokonywanie transakcji przy użyciu kart paliwowych . Czy Zamawiający może zaakceptować taką sytuacje i w przypadku ewentualnej modernizacji lub wyłączenia ze sprzedaży danej stacji dokonywać transakcji na innej stacji paliw Wykonawcy położonej najbliżej siedziby stacji wyłącznej lub modernizowanej, przy czym nie koniecznie może to być stacja „całodobowa” (w okresie realizacji umowy może zaistnieć taka ewentualność – dostosowanie standardu do wymogów Unii Europejskiej)?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie 16: Czy Zamawiający zaakceptuje obowiązującą u Wykonawcy procedurę reklamacyjna w odniesieniu do §3? Wykonawca proponuje zapis: W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego odstępstw w jakości paliwa od obowiązujących norm, obowiązuje następująca droga reklamacyjna: reklamacja powinna być złożona na piśmie (dopuszczalna jest forma elektroniczna na adres ...@..., która zostanie potwierdzona pisemnie) i powinna zawierać uzasadnienie reklamacji oraz żądanie Zamawiającego. Od momentu przyjęcia reklamacji Dostawca ma dniowy termin na rozpatrzenie reklamacji i podjęcie decyzji o odrzuceniu lub uznaniu reklamacji. W przypadku gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga zebrania dodatkowych informacji, w szczególności uzyskania od Zamawiającego lub operatora stacji paliw, Dostawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia uzyskania tych informacji. W przypadku uznania reklamacji, Dostawca zobowiązany jest do naprawienia poniesionej przez Zamawiającego szkody w wysokości udokumentowanej odpowiednimi rachunkami/fakturami (np. za naprawę). Dla uniknięcia wątpliwości naprawienie szkody przez Dostawcę nie obejmuje utraconych przez Zamawiającego korzyści. Zakończenie postępowania reklamacyjnego u Dostawcy nie zamyka możliwości dochodzenia swych praw na drodze sądowej”?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie 17: Czy Zamawiający zaakceptuje taryfikator opłat za karty oraz zmianę terminu dostarczenia kart? (pkt b istotnych warunków umowy).
10 zł netto za karty nowe wydane po podpisaniu umowy oraz kolejne karty wydane na nowe numery rejestracyjne lub nowego użytkownika zamawiane w okresie obowiązywania umowy oraz wznowione (wydane po upływie terminu ważności).
10 zł netto za karty zamienne (wydawane w miejscu utraconych, zmiana dotychczasowych danych).
Wykonawca przesyła karty w ciągu 15 dni roboczych licząc od dnia złożenia zamówienia na karty. Następnego dnia Wykonawca listem poleconym wysyła piny. Mając na uwadze zobowiązania wobec innych firm działających w systemie flotowym oraz odległość naszych firm, Wykonawca chciałby posiadać pewność terminowego dostarczenia kart. Wykonawca dołoży również wszelkich starań, aby karty dostarczone były w najkrótszym czasie. Aby uniknąć sytuacji braku możliwości zatankowania pojazdy, Wykonawca proponuje wydanie karty na okaziciela tzw. uniwersalnej. Dostosowanej do potrzeb wszystkich użytkowanych pojazdów i wydawanej przez menadżera floty tylko osobie oczekującej na docelową kartę.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
Zawiadomienie nr 1 o dokonaniu zmian treści SIWZ
Ponadto działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje o dokonaniu zmian treści SIWZ w poniższym zakresie: w załączniku nr 2 Wzór umowy
§1 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „4. Wykonawca zobowiązuje się dostarczać paliwa płynne spełniające wymogi Polskich Norm przenoszących normy europejskie oraz wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 grudnia 2008r. W sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2013r. poz. 1058).”
§ 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „2) każdorazowo do faktury dołączać zestawienia z dostaw z informacjami: datą, miejscem, ilością, wartością zakupu oraz nazwiskiem osoby dokonującej tankowania pojazdu.”
§6 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie: „1) w wysokości 0,5 % łącznej wartości netto zamówienia, określonej w § 2 ust. 1 za każdy dzień zwłoki w wykonaniu lub nienależytym wykonaniu zobowiązań wynikających z umowy oraz jej załączników, z wyłączeniem awarii systemu obsługi, modernizacji stacji paliw oraz przyjęcia paliwa na stację paliw;”.
W pozostałym zakresie SIWZ pozostaje bez zmian.
Nowy załącznik nr 2 „Wzór umowy” - pobierz
Z poważaniem
DYREKTOR
/-/ Julian Jakub Kutner
Wyjaśnienie otrzymują Wykonawcy, którzy pobrali SIWZ oraz zamieszcza się je na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.powiatpultuski.pl
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kutner Julian
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Kutner Julian
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-02-14 10:31:59
- Liczba odsłon: 1615
- Historia dokumentu: